„РЖД Интернешнл“ потписао споразум о реконструкцији деонице Стара Пазова – Нови Сад на прузи Београд - Будимпешта
- израду пројектне документације за којом ће уследити изградња два крупна вештачка објекта – вијадукта у плавном делу реке Дунав и тунела Чортоновци;
- израду пројекта за реконструкцији, модернизацију и изградњу двоколосечне железничке пруге на деоници Стара Пазова – Нови Сад;
- израду пројекта за изградњу јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова (ДЦУС).
Реализација пројекта резултираће значајним повећањем интензивности саобраћаја, а брзина путничких возова ће достизати 200 км/ч.
У складу са споразумом „РЖД Интернешнл“ ће изградити два објекта јединствена по величини и значају за железничку инфраструктуру Србије – вијадукт у плавном делу реке Дунав и тунел Чортановци. Нови вијадукт ће бити двоколосечни, он обухвата два моста од којих је сваки дугачак око три километра. Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви спојене евакуационим пролазима, износи 2,2 км. Приликом изградње ових објеката биће коришћење напредне методе за извођење радова на пробијању тунела и учвршћивање земљишта у циљу заштите од клизишта. Како би се скратили рокови за изградњу, радови ће се истовремено изводити на неколико локација.
Једна од тачака споразума који је данас потписан је пројекат за изградњу јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова (ДЦУС) у Србији, о чијем су се стварању уговорне стране договориле у октобру 2015. године у оквиру посете премијера Републике Србије Александра Вучића Москви. Изградња ДЦУС у Београду даће могућност да се са управљања саобраћајем „на основу чињеничног стања“ пређе на превентивно управљање, које омогућава да се прогнозира ситуација на железничкој прузи, узимајући у обзир све факторе ризика.
Документ су потписали генерални директор РЖД Интернешнл“ д.о.о. Сергеј Павлов и в.д. генералног директора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Душан Гарибовић.
Укупна вредност споразума је већа од 338 милиона америчких долара, од којих преко 258 милиона износи вредност за изградњу тунела и вијадукта. Планира се да ће радови почети у првом кварталу 2017. године.
Данас су на станици Вреоци (Србија) свечано отпочели радови на деоници Ресник – Ваљево укупне дужине 77,6 км, што ће бити прва фаза реконструкције железничке пруге Београд – Бар (Црна Гора), која је део европског саобраћајног Коридора XI.
Пруга Београд – Бар је по дужини највећа на територији Србије, њена дужина до границе са Црном Гором износи 287 км. Током 40 година од тренутка пуштања у рад није се обављао ремонт на прузи. Како би се испунили савремени захтеви за безбедност и велику брзину кретања на деоници Ресник –Ваљево „РЖД Интернешнл“ ће спровести реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.
Низ грађевинско-монтажних радова изводе српске компаније – подизвођачи. Након завршетка капиталног ремонта деонице биће обновљени пројектни параметри железничке пруге, а максимална брзина кретања путничких возова биће увећана до 120 км/ч.
Радови на реконструкцији на овој деоници одвијаће се у складу са Анексом бр. 4.1 уз Уговор, који су потписали „РЖД Интернешнл“ д.о.о. и „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. у децембру 2015. године. Планирани рок за реализацију пројекта је јун 2018. године, а његова уговорна вредност износи око 80 милиона америчких долара. Компанија ће упоредо наставити и реализацију хуманитарних пројеката у сваком региону где изводи радове.