Реконструкција деонице Сопот Космајски – Ковачевац
120 км на сат уместо 30 км на сат
„РЖД Интернешнл“ отпочиње реконструкцију деонице Сопот Космајски – Ковачевац паневропског саобраћајног Коридора Х
Данас је на железничкој станици Сопот Космајски (Србија) компанија „РЖД Интернешнл“ свечано обележила почетак радова на деоници Сопот Космајски – Ковачевац паневропског саобраћајног Коридора Х, за чију су реконструкцији Споразум потписали „РЖД Интернешнл“ и „Железнице Србије“ октобра 2014. године, у Београду, у присуству Председника Русије и Србије. Важно је истаћи да радови на деоници почињу пре уговорног рока.
Деоница Сопот Космајски – Ковачевац, дужине преко 18 км, представља део железничке пруге Београд – Младеновац – Ниш – државна граница са Македонијом. Последња темељна реконструкција ове деонице остварена је 1961. године, и данас брзина кретања возова износи свега 30 км на сат.
Обнова деонице отпочиње демонтажом колосека. У оквиру реконструкције ове деонице железнице, уз примену савремене, поуздане и ефикасне руске технологије и механизације – компанија „РЖД Интернешнл“ ће санирати доњи строј и извршити комплетну замену материјала горњег строја. Такође ће бити санирани 3 моста и 2 пропуста.
За време извођења радова кретање возова на линији биће у потпуности обустављено, а саобраћај преусмерен на железничку линију Јајинци – Мала Крсна – Велика Плана.
За извођење радова на санацији пруге биће ангажоване следеће српске компаније: АД „Енергопројект – Нискоградња“, ДОО „Инграпомни“, АД „Телефонкабл“, као и компаније – произвођачи шљунка и осталих неопходних материјала. У остваривању радова на северним деоницама Коридора Х учествују регионалне компаније, попут АД „Срем пут“ и АД „Хидрограђевинар“.
Захваљујући реализацији овог пројекта брзина кретања возова повећаће се до 120 км на сат (Сопот Космајски – Влашко Поље) и на 100 км на сат (Влашко Поље – Ковачевац), биће појачан интензитет саобраћаја, као и безбедност кретања.
Вредност радова на деоници Сопот Космајски – Ковачевац износи 11 милиона долара.
Саобраћајни Коридор Х спаја градове Салзбург (Аустрија) и Солун (Грчка), пролазећи преко Загреба, Београд и Скопља. Повећање брзине на српској деоници Коридора Х – једне од најважнијих саобраћајних артерија Европе – довешће до значајног повећања превоза робе унутар земље. Пројектована брзина кретања возова након реконструкције колосека износиће 120 км на сат, уместо садашњег ограничења од 30 км на сат.
Укупна дужина деоница Коридора Х, чијом ће се реконструкцијом бавити „РЖД Интернешнл“ је преко 112 км. Вредност овог пројекта, који се реализује из руског државног извозног кредита, износи око 84 милиона долара.