Чланак Александра Чепурина у "ПОЛИТИЦИ"
РУСКИ АМБАСАДОР ПИШЕ СПЕЦИЈАЛНО ЗА „ПОЛИТИКУ”
По шинама – напред
После бурних дана фебруара и марта долази време да се вратимо решавању дубинских питања привредног развоја наших земаља.
У овом смислу постаје значајан надолазећи почетак реконструкције српских железничких пруга уз учешће руског гиганта – железничке компаније „Руске железничке пруге”, РЖД. Компанија РЖД ради по читавом свету у сарадњи с водећим страним фирмама.
Железничке пруге данас су систем крвних судова привреда земаља света. Квалитет путева и ниво железничког саобраћаја јесу један од кључних елемената инвестиционе привлачности земаља.
Очекујемо 25. марта, уз учешће високих представника Русије и Србије, руководилаца служби за железничке пруге двеју земаља, почетак радова на реконструкцији српских железничких пруга. То ће бити мегапројекат. Руски допринос ће достићи 800 милиона долара, који су одобрени у оквиру државног извозног кредита по изузетно повољним условима за Србију. Рачунамо да ће отварању пројекта присуствовати председник РЖД-а Владимир Јакуњин, кога овде добро познају као давног и поузданог пријатеља Србије.
РЖД ће искористити у Србији најнапредније руске и стране технологије, које ће дозволити да се суштински побољшају пропусни капацитети српске железничке мреже. Као резултат – за 3–4 године просечна брзина на реконструисаним пругама ће се повећати од 40–60 до 120–160 километара на сат. То ће не само повећати инвестициону привлачност Србије него ће створити и могућност за коришћење српских пруга ради транзита.
Уговор укључује: изградњу другог железничког колосека линије Београд–Панчево у дужини 16 километара, реконструисање шест деоница (опште дужине 112 километара) Паневропског железничког коридора 10, изградњу другог колосека и реконструкцију постојећег на деоници Стара Пазова – Нови Сад у дужини 44 километра; реконструкцију железничке пруге на релацији Београд–Бар (српске деонице Београд–Врбница – 200 километара) као и испоруку модерних дизел-возова производње компаније „Метровагонмаш” који су оптимални по односу цене према квалитету.
За учешће у процесу реконструкције биће позвана српска предузећа која се баве ископавањем и прерадом шљунка, саобраћајне организације, компаније за изградњу путева, за изградњу мостова, фабрике бетона, предузећа за одржавање и поправку железничких пруга, енергетске и телекомуникационе компаније, фирме за индустријско и цивилно грађевинарство. Стварање нових радних места током изградње железничких путева ће омогућити смањење незапослености у регионима. Повећаће се брзина испоруке терета, што ће, на пример, помоћи великом предузећу, које буквално одржава град – „Фијату” у Крагујевцу. Повећање опсега путничког превоза требало би да подстиче развој туризма у Србији.
Надамо се даљој тесној сарадњи с нашим српским партнерима од узајамне користи.