Пажња: налазите се на старом сајту

Поштовани корисници, обавештавамо Вас,
да се нова верзија сајта налази на адреси - serbia.mid.ru

Вежбе "БАРС-2017"

Десант на Липецк: Први снимак српских и руских пилота у акцији (видео)

Пилоти Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије и пилоти Ваздушно-космичких снага Оружаних снага Руске Федерације почели су трећу по реду заједничку летно-тактичку вежбу БАРС 2017.

Ове године БАРС се одржава на аеродрому „Липецк 2“ у истоименом граду, око 500 километара југоисточно од Москве, саопштило је Министарство одбране.

Преузето је са https://rs.sputniknews.com

 

НА ЛИЦУ МЕСТА: Српски пилоти под будним оком руских специјалаца (видео, фото)

Оља

© Sputnik/ Оливера Икодиновић

Оливера Икодиновић
 
На војном аеродрому „Липецк 2“, недалеко од Москве, у току је трећа заједничка руско-српска војна вежба „БАРС 2017“ на којој пилоти Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије и пилоти Ваздушно-космичких снага Русије увежбавају сложене задатке — пресретање мета у ваздуху, маневрисање и гађање циљева у ваздуху и на земљи.

Задаци се извршавају дању у сложеним метеоролошким условима, али и по у ноћи. У вежби учествују мешовите посаде авиона МиГ 29 и хеликоптера Ми-8, а такође и Спецназ, односно, руске јединице за специјалне намене.

У војним вежбама „БАРС 2017“ ангажовано је укупно око 20 летелица.

„Од самих задатака извршавамо увежбавање летења у пару, одбрану и напад, а такође обавља се и увежбавање мешовитих посада у спасавању рањених, повређених, њихова евакуација. Увежбава се и гашења пожара и десант специјалних јединица у случају антитерористичке борбе — спасавање талаца и томе слично. Ради се десант помоћу ужета или искакања из ваздухоплова, лебдење и томе слично. Ви сте имали прилике да видите све те сегменте. Видели сте сегменте гађања из МиГ-а 29, односно бомбардовања циљева на земљи са ваздухопловним наоружањем, а такође и гађање и ракетирање из хеликоптера, као и ваздушни десант Спецназа — спуштање помоћу ужета, увежбавање гашења пожара са ведром од стране мешовитих посада и евакуацију рањеног, оболелог, повређеног са лица места“, рекао је за Спутњик командант 204. Ваздухопловне бригаде, пуковник Жељко Билић, који предводи 17 пилота Војске Србије који учествују на овим вежбама.

Вежбе се одржавају на две локације — у Липецку и на око сто километара удаљеном Вороњежу, а чак ни неповољни временски услови, висока облачност, киша и ветар нису омели српске и руске пилоте да демонстрирају високу спремност у извршавању захтевних задатака.

Војне вежбе БАРС се одржавају већ традиционално, трећу годину заредом — наизменично у Русији и Србији, а њихов циљ је размена искустава и јачање војне сарадње између две земље.

Назив БАРС тим вежбама није дат случајно — то је скраћеница за „Братство авијатичара Русије и Србије“.

Иако су посаде мешовите, а то значи да је у свакој летелици по један руски и по један српски пилот, према њиховим речима, никакве језичке баријере не постоје.

Пуковник Билић каже да су сви српски пилоти који су дошли у Русију на војне вежбе „БАРС“ наменски учили руски језик у Србији, тим пре што је техника у нашој земљи углавном руске производње, па им је та терминологија и од раније позната.

 На вежбама БАРС 2017 учествује 17 пилота из 204. ваздухопловне бригаде, којима командује пуковник Жељко Билић.
© SPUTNIK/ ОЛИВЕРА ИКОДИНОВИЋ
На вежбама БАРС 2017 учествује 17 пилота из 204. ваздухопловне бригаде, којима командује пуковник Жељко Билић.

Због учешћа на војним вежбама, у Русију су стигли најискуснији српски пилоти. Са друге стране, руске пилоте традиционално бије глас да важе за најбоље у свету. Они су то доказали и у сиријској операцији, у борби против тероризма.

Пуковник Билић у том смислу истиче значај ових вежби.

Новинарка Спутњика Оливера Икодиновић са српским пилотима у Русији
© SPUTNIK/
Новинарка Спутњика Оливера Икодиновић са српским пилотима у Русији

„Лично нисам летео, али из разговора са пилотима који учествују у вежбама закључујем да су задовољни и да су одушевљени знањем руских колега и њиховим познавањем своје технике и њиховим могућностима. Али, с обзиром на налет који одржавају и који имају на овим просторима, то није нешто тако ново. Чак наши пилоти, из Србије, у разговору са њима кажу да су извршавали исте, сличне, чак некад и компликованије маневре на простору Републике Србије. Ове вежбе нису случајност, а колеге из Руске Федерације су прихватиле да се то ради и у Русији и у Србији јер и они дефинитивно науче нешто и код нас“, рекао је пуковник Билић, наглашавајући значај размене искустава између наших и руских авијатичара.

Током Спутњикове посете Липецку, командант 204. Ваздухопловне бригаде Републике Србије је искористио прилику да још једном захвали руској страни на одличној организацији војних вежби и гостопримству које су им указали. Он је навео да је све изврсно организовано — од смештаја у хотелу и прихвата до комплетне припреме и реализације задатака, а такође је и нагласио да се српски пилоти у Русији „осећају као да су код своје куће, у својој земљи“.

Дани српских пилота у Липецку, како се Спутњик и сам уверио, протичу веома динамично, од раног јутра до вечери.

„Ми смо ту већ трећи, четврти дан, а активности, као што видите, трају од девет ујутру до десет увече. За сада још нисмо имали времена за неке приватне активности, да упознамо град или нешто слично. Дан нам протиче класично летачки, као што је то и на нашим просторима — преподне рад, припрема за летење, пауза за ручак, па опет рад, летење и припрема за поподне и ноћ.“

Ипак, истиче пуковник Билић, дружење са руским пилотима је целодневно, а почиње сваког јутра спајањем посада.

„Да, почиње од јутарњег доласка — спајањем посада, а затим се одлази на припрему на земљи и то дружење не престаје до 10 сати увече кад се завршава анализа летачке обуке и припрема за сутра. Пилоти су константно заједно и у просторијама за боравак и одмор. Руска страна нам је дала на коришћење своје комплетне услуге — од просторије за смештај до просторије за припрему, обедовање, сауну — све — спортско-рекреативни центар… Дали су нам на располагање све што и они користе. Мислим да је то коректно и ми им узвраћамо истом мером у Србији“, закључио је Билић.

Иначе, вежба „БАРС 2017“ одвија се у складу са планом о међународној војној сарадњи и трајаће до краја ове недеље.

Преузето је са https://rs.sputniknews.com

 

Руси одговорили на подвале: O српским пилотима све најбоље — иако нису у рату

Српски пилоти на војним вежбама БАРС 2017© SPUTNIK/ ОЛИВЕРА ИКОДИНОВИЋ


Оливера Икодиновић

Руски пилоти који су учествовали на војним вежбама БАРС 2017 веома су задовољни спремношћу њихових српских колега, упркос чињеници да не учествују у ратним операцијама као руски пилоти, рекао је Александар Пинчук, новинар руског војног часописа „Красна звезда“, који је пратио тај догађај.

„Посаде на вежбама су, по правилу, мешовите, што значи да их чини један руски и један српски пилот. Када сам разговарао са једним од руских командира посаде, он је српске колеге окарактерисао као добро обучене летаче. Такође је рекао да је руским пилотима тешко да створе потпуну слику о српским пилотима, а да је од њих чуо да имају релативно мало сати налета. Оно што морамо да схватимо јесте чињеница да је то и логично — српски пилоти не учествују у борбеним дејствима, а уз то немају ни велики број борбених авиона, иако је, као што знамо, Русија сада помогла модернизацију српског Ратног ваздухопловства. То што руски пилоти пролазе сложенији курс борбене обуке је такође сасвим логично, с обзиром на то да учествују у војној операцији у Сирији. С друге стране, вештине које су стекли у Сирији користе се за стварање новог програма за обуку руских пилота“, рекао је Пинчук за Спутњик.

Са руским експертом смо разговарали поводом спекулација које су се појавиле у медијима да су наводно Руси били шокирани неприпремљеношћу српских пилота због година старости и малог броја налета које су имали. 

Пинчук истиче да су руски летачи говорили похвално о квалитету српских пилота.

„Генерално, од руских пилота нисам чуо ништа лоше о Србима. Напротив, само лепе ствари. Било је истакнуто да недостатак технике или мање сати лета никако не утиче на њихов квалитет у испуњавању задатака. То се тиче и српских пилота МиГ-29 и пилота Ми-8“, навео је Пинчук.

Војни новинар и експерт за руску авијацију Светозар Јокановић подсећа да је током одржавања првих војних вежби БАРС у Астрахану руски командант био љут због новинарске констатације да су „српски пилоти на обуци“, рекавши да српски пилоти нису дошли да уче и да су знања руских и српских пилота „једнака“.

„Командант је говорио бираним речима о гостима из Србије, свестан историје југословенског и српског Ратног ваздухопловства и страхота кроз које је оно прошло. Желео бих да истакнем да се руска страна увек према нама односила са поштовањем“, додао је Јокановић.

Он је истакао да вежбе БАРС имају за циљ размену искустава између пилота двеју земаља. 

„Пре свега, ниједан БАРС, па ни овогодишњи, није замишљен као курс обуке за наше пилоте већ се на тим вежбама проверава способност руских и српских пилота да изводе заједничке акције кроз одигравање различитих сценарија. И ове вежбе су, као и оне у претходне две године, завршене успешно. А ако говоримо о обуци наших пилота, онда бих могао да кажем да је обука перспективнијих српских пилота у руским ваздухопловним центрима, какав је и центар ’Липецк‘, нешто што тек можемо очекивати у будућности“, рекао је Јокановић.

Он истиче да нико не спори да је потребно значајно повећати налет наших пилота, а да би, у најкраћем року, у процес обуке требало уводити младе пилоте.

„Та преобука ће да кошта много јер наши пилоти сада директно са ’супергалеба‘ Г-4 прелазе на МиГ-29. Некада се на тој обуци штедело тако што су бирани искуснији пилоти МиГ-21, а то данас више није могуће. Јасно је да што пре будемо повећали број авиона МиГ-29 у оперативној употреби, пре ћемо почети са преобуком. С друге стране, тачно је да је наш досадашњи налет премали, али то је, пре свега, последица малог броја расположивих авиона које смо досад имали. У таквим условима ми нисмо могли да спроводимо ни нормалан тренинг постојећих, а да не говоримо о обуци младих пилота. Тек када пристигне уговорена количина резервних делова и када коначно пристигли ’мигови‘ уђу у потребу, можемо говорити да су се створили услови за неки нормалан развој наше ловачке авијације“, додао је Јокановић.

Експерт оцењује да је сарадња руских Војно-ваздушних снага и српског Ратног ваздухопловства увек била на високом нивоу.

„Иако се наш годишњи налет никада, па ни данас, није могао поредити са руским, Руси су увек уважавали наше пилоте и односили се према њима са поштовањем. Отуда се и најзначајнија вежба српских и руских пилота зове ’Братство авијатичара Русије и Србије‘, односно БАРС. Иначе, БАРС, који је досад одржаван у Астрахану, Батајници и у Липецку, најзначајнија је серија вежби које је српско ваздухопловство имало са неким страним ваздухопловством за последњих неколико деценија. Од изузетне је важности да се те вежбе и наставе“, закључио је Јокановић.

Преузето је са https://rs.sputniknews.com

Категорије: Политика

Контакти

Амбасада

Тел: +381 (0)11 361 1090; +381 (0)11 361 1323
Емаил: rusembserbia@mid.ru
Web: serbia.mid.ru

Конзулат

Тел: +381 (0)11 361 3964, 361 7644, 361 3180
Емаил: cons.serbia@mid.ru


остали контакти