Пажња: налазите се на старом сајту

Поштовани корисници, обавештавамо Вас,
да се нова верзија сајта налази на адреси - serbia.mid.ru

Успостављен саобраћај на прузи Београд-Бар

Завршени радови, до Бара може поново возом

 
© Sputnik/ Радоје Пантовић

 

Захваљујући завршетку радова на 35 километара дугој деоници Ресник—Вреоци пуштен је међународни железнички саобраћај на прузи Београд—Бар.

Ова деоница је прва завршена деоница у оквиру реконструкције пруге Ресник—Ваљево, који изводи „РЖД Интернешенел“.

Без обзира на кратке рокове, у потпуности је реконструисан тунел Бела Река, у коме је први пут у оквиру модернизације железничке пруге Србије изведено полагање колосека уз примену технологије „тепиха“ под туцаником.

Реконструисани су колосеци у станицама Бела Река, Барајево, Степојевац и станици Вреоци, а као резултат замене шинских поља, уређаја и контактне мреже, брзина возова ће се повећати са 50 на 90 километара на сат.

Санација саобраћаја на прузи Београд—Бар је посебно актуелна у периоду врхунца туристичке сезоне, а ништа мање битна је могућност редовног снабдевања термоенергетских постројења у Србији угљем из рударског басена Колубара.

Реконструкција деонице Ресник—Ваљево се изводи у складу са уговором потписаним у децембру 2015. године, а чија вредност износи око 80 милиона долара.

Преузето је са https://rs.sputniknews.com

 

РУСИЈА И СРБИЈА СУ КАО ДВА ВОЗА КОЈА СЕ ЗАЈЕДНО КРЕЋУ НАПРЕД: ПУШТЕНА У САОБРАЋАЈ РЕКОНСТРУИСАНА ДЕОНИЦА ПРУГЕ БЕОГРАД -БАР

Без обзира на кратке рокове, руска компанија „РЖД Интернешнл“, је завршила прву фазу радова на рекострункцији и модернизацији деонице Ресник — Ваљево, чиме је поново покренут међународни железнички саобраћај на прузи Београд- Бар.

Саобраћај је на овој деоници био обустављен од децембра 2016 године. Прва фаза укупних радова на рекострукцији и модернизацији деонице Ресник -Ваљево, а између станица Ресник — Вреоци завршена је 15 јула.

Током прве фазе радова реконструисани су колосеци у станицама Бела Река, Барајево, Степојевац и 8-о колосечној станици Вреоци. На појединим деоницама је реконструисан горњи слој(Ресник-Бела Река), док је на другим деоницама рекоструисан и горњи и доњи слој (Барајево- Вреоци)

фото Лола Ђорђевић

Санирана су и два тунела. Захваљујући вредним рукама у потпуности је реконструисан тунел Бела Река, у коме је први пут у оквиру модернизације железничке пруге Србије изведено полагање колосека уз примену технологије „еласто- тепиха“ постављеног испод туцаника, чиме се добило на висини у односу на свод тунела а самим тим и на безбедности и брзини проласка воза кроз тунел.

Тунел, чија дужина износи више од 3,8 км, изграђен је 1958. године и од тада се није реновирао.

фото Лола Ђорђевић

До половине новембра када је планиран завршетак радова  на комплентној деоници планирано је да се изведу грађевински радови на отвореној прузи  укупне дужине 15.500м, као и санација и рекострукција 11 мостова, 7 пропуста и 6 путних прелаза.

Пруга Београд – Бар је по дужини највећа на територији Србије. Њена дужина до границе са Црном Гором износи 287 км. Током 40 година од тренутка пуштања у рад, није се обављао ремонт на прузи.

фото Лола Ђорђевић

Радове изводи руска компанија „РЖД Интернешнал“ заједно са домаћим подизвођачима

На свечаној церемонији пуштања у  саобраћај реконструисаног дела пруге присуствовали су први заменик директора «РЖД Интернешенел» Мансурбек Султанов, амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурун, као и потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић,

Након свечане церемоније новинари су постављали питања присутним званичницима. Новинаре је занимало којом ће брзином сада саобраћати возови на поменутој деоници, и колико ће то повећање брзине утицати на скраћивање времена путовања.

Први заменик директора «РЖД Интернешенел» Мансурбек Султанов са радницима који су радили рекострукцију деонице

Министарка Михајловић је изјавила да ће се реконструкцијом деонице путовање скратити са два сата и 10 минута на један сат и и 15 минута, чиме ће се добити на уштеди времена целокупног путовања, док ће возови саобраћати брзином од 120 километара на сат.

Новинари су искористили прилику да упуте питање министарки Михалјовић и амбасадору Чепурину везано за актуелну политичку ситуацију  у земљи и све већи притисак да се Србија определи између  ЕУ и Русије.

Амбасадор Чепурин, је одговарајући на питање истако дубоко пријатељство и повезаност српског и руског народа које никакви притисци са стране неће пореметити.

«Русија и Србија су као два велика воза која се крећу напред и они нису ни против кога, нису усмерени ни против кога, већ остају пријатељске земље, које су сарађивале, сарађују и које ће сарађивати у будућности”, закључио је Чепурин.

Лола Ђорђевић

Преузето је са https://srb.news-front.info

 

МИХАЈЛОВИЋЕВА: ОБНОВА ПРУГЕ РЕСНИК-ВАЉЕВО У РОКУ, ЦИЉ МОДЕРНИЗАЦИЈА ЦЕЛЕ БАРСКЕ ПРУГЕ

 

 

Потпредседницa Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, присуствовала је данас обележавању успостављања саобраћаја на реконструисаном делу пруге Београд-Бар, од Ресника до Вреоца, и поручила да је модернизација целе барске пруге један од стратешких циљева Владе.

 

„Данас је важан дан јер је после 40 године модеризован један део барске пруге. Овај посао је урађен у року и квалитету као што увек радимо са „Руским железницама“, а кроз пројекте се најбоље види каква је сарадња две државе”, рекла је потпредседница Владе на свечаности на Главној железничкој станици, којој су присуствовали и амбасадори Русије и Црне Горе, Александар Чепурин и Бранислав Мићуновић.

 

Она је додала да очекује да реконструкција целе пруге Ресник-Ваљево буде завршена у року, у новембру, чиме ће путовање овом деоницом бити скраћено на сат и 15 минута.

 

“Један од стратешких циљева је да барску пругу вратимо на пројектоване брзине, а процена је да је за реконструкцију преосталих деоница вредност инвестиције око 220 милиона евра. На томе ћемо радити у наредном периоду, о томе се већ воде одређени разговори, а од јесени очекујем и конкретније информације о томе”, рекла је Михајловићева. Она је додала да је барска пруга значајна због повећања транспорта путника и робе Коридором 11, као и да је реч о саобраћајници важној за читав регион.

 

Михајловићева је подсетила да укупна улагања у железницу износе око четири милијарде евра, рачунајући и пројекат Београд-Будимпешта.

 

Поводом инцидента са гарнитуром црногорских железница која је ишарана код Лајковца, Михајловићева је апеловала на све да чувају возове уместо да се они повлаче из употребе како би вагони били враћени у првобитно стање.

 

Александар Чепурин, амбасадор Руске Федерације у Србији, захвалио је потпредседници Михајловић на пажњи коју посвећује пројектима на железници, као и српским инжењерима који су радили на реконструкцији пруге заједно са компанијом „РЖД интернешенел”. Он је изразио очекивање да ће се успешна сарадња на железничким пројектима наставити, и додао да су поред транспорта, за даљи развој односа Русије и Србије важни развој енергетске инфраструктуре, као и изградња индустријског парка, у шта би могле да се укључе и „Руске железнице“.

 

Бранислав Мићуновић, амбасадор Црне Горе у Србији, рекао је да ће барска пруга, са завршеном реконструкцијом и модернизацијом која се очекује у наредном периоду, бити у служби у бржег транспорта робе и путника, додајући да је у Црној Гори реконструисано 46 одсто те саобраћајнице. Подсећајући да је у току изградња ауто-пута који ће спојити Црну Гору и Србију, Мићуновић је поручио да инфраструктура “није техничко питање, већ значи живот за наше земље и читав регион”, и пожелео срећу потпредседници Михајловић у даљим радовима на реконструкцији барске пруге кроз Србију.

 

Душан Гарибовић, в. д. генералног директора “Инфраструктуре железнице Србије“, рекао је да је прва фаза реконструкције Ресник-Ваљево још један пројекат који су српске и руске железнице реализовале заједно у року, као што је био случај и са три „северне“ и три „јужне“ деонице на железничком Коридору 10 и прузи Београд-Панчево. “Ових дана почињу радови на тунелу и вијадукту код Чортановаца, а до краја године очекујемо да почну радови и на отвореној прузи на деоници Стара Пазова-Нови Сад“, рекао је Гарибовић.

 

Обновом пруге од Ресника до Вреоца, у дужини од 35 километара, завршена је прва фаза реконструкције пруге Ресник-Ваљево, дужине 77,6 километара, пројекта вредног 80 милиона долара, који се реализује из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице. Завршетак реконструкције комплетне деонице Ресник-Ваљево планиран је за половину новембра 2017.

 

 Преузето је са http://www.mgsi.gov.rs

Категорије: Економија

Контакти

Амбасада

Тел: +381 (0)11 361 1090; +381 (0)11 361 1323
Емаил: rusembserbia@mid.ru
Web: serbia.mid.ru

Конзулат

Тел: +381 (0)11 361 3964, 361 7644, 361 3180
Емаил: cons.serbia@mid.ru


остали контакти