Руси Србији: Заједно до потпуног препорода
Амбасадор Русије Александар Чепурин је у Главној железничкој станици на отварању изложбе "Пруга младости" посвећене обелезавању 45 година Омладинске радне акције Београд - Бар и четири деценије барске пруге честитао празник српским железничарима.
Он је истакао да српске железнице сада доживаљавају свој препород и да ће заједно са Руским железницама у Србији бити обновљено око 400 километара пруге.
Чепурин је рекао да ће нова етапа бити градња новог Диспечерског центра за управљање свим пругама у Србији.
"Руске железнице раде свуда по свету, али нам је посебно драго да сарађујемо са српским колегама", рекао је он.
Потпредседница владе Зорана Михајловић је изјавила да је један од приоритетних пројеката градња брзе пруге Београда - Будимпешта за брзину од 200 км на сат.
Михајловић је рекла да ће се на тој прузи од Београда до Новог Сада путовати нешто више од пола сата.
"Више од 120 километара пруге је модернизовано прошле године, а на крају ове године биће модернизовано укупно 250 километара", нагласила је Михајловић додајући да ће бити настављена и набавка нових возова.
Михајловић је поручила да су железнице 'крвоток' развоја сваке земље.
Она је данас, када српске железнице обележавају Дан железничара Србије, славећи 132 године постојања је подсетила да је први воз у Србији кренуо 1884. године.
Говорећи о барској прузи, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је рекла даје пре 45 година више од 12.000 акцијаша из СФРЈ почело да гради најзначајнију пругу, што је био велики подвих.
Михајловић је казала да се отада није много улагало у железницу и да ова влада покушава да то надокнади и да је циљ да на железницу буду поносни и грађани и железничари.
Амбасадор Кине Ли Манчанг је истакао да су железнице важне за сваку земљу и да очекује велики успех пројекта градње брзе пруге од Београда до Будимпеште.
Он је, такође, честитао Дан железничара Србије.
Обнова барске пруге од Ресника до Ваљева, у дужини од 77 километара, биће завршена крајем 2017, најавио је раније први заменик директора "РЖД интернешнл" у Србији Мансурбек Султанов додајући да би та руска компанија могла да обнови целу барску пругу кроз нашу земљу, пошто је у катастрофалном стању.
Међународна железничка пруга Београд - Бар изграђена је у доба СФРЈ и њен "задатак" био је да повеже главни град Југославије са морском луком.
Градња ове пруге поцела је 1966. године, а завршена је 27. новембра 1975.
Дужина пруге износи 476 км - на територији Србије налази се 301 км, а на територији Црне Горе налази се 175 км Барске пруге.
Највиша тачка пруге је у Колашину - 1.032 метра. Највећи успон пруге је на деоници Подгорица - Бијело Поље.
На овој прузи налазе се 254 железничка тунела у укупној дужини од 114,4 км.
Најдужи тунел је "Созина" на деоници пруге Подгорица - Бар (6.171 м). Следеци тунели по дужини су "Златибор" (6.139м), "Требешница" и "Голеш".
На прузи је саграђено 234 моста у укупној дужини од 14,6 км. Мост изнад Мале Ријеке је највиши железницки мост у Европи, дужине је око 500 м, а висине 200 м.