Пуштена у саобраћај обновљена пруга Врањска Бања – Ристовац
Уз руску помоћ српски возови све бржи
Амбасадор Русије Александар Чепурин је изјавио у Врању да Русија и Србија треба да унапреде привредну сарадњу и да инфраструктура треба да постане један од најважнијих кластера сарадње двеју земаља.
„Сарадњу треба ојачати и у области енергетике, пољопривреде, туризма и грађевинарства“, рекао је Чепурин након свечаног отварања обновљене пруге Врањска Бања — Ристовац на Коридору 10, у присуству премијера Србије Александра Вучића.
Како каже Чепурин, са руске стране постоји спремност и потпуна жеља „да сарадња у таквим напредним областима буде што јача и дубља, односно у областима које ће користити народима Србије и Русије“.
„Ми видимо са каквом енергијом и каквом жељом су не само власти у Србији већ и грађани Србије, усмерени на јачање сарадње“, рекао је Чепурин.
Руски дипломата је истакао да руске железнице последњих година активније сарађују са српским железницама и на томе захвалио Влади и Министарству саобраћаја.
Вучић: Возови ће ићи све брже, и преко 100 км на сат
Почели смо да враћамо поверење грађана у српске железнице и да полако подижемо земљу, која је била готово на коленима, изјавио је данас премијер Александар Вучић на отварању реконструисане пруге Врањска Бања — Ристовац на железничком Коридору 10, где ће возови уместо досадашњих 50 моћи да иду и до 120 километара на сат.
Та деоница ради се из руског кредита, а премијер се на свечаном отварању обратио на руском језику и поручио „руским пријатељима“ да две земље могу да наставе још бољу и успешнију сарадњу.
Наводећи да су многи људи широм Србије изгубили поверење у железнице и да многи грађани 30 или 40 година нису ушли у воз, Вучић је рекао да се поверење грађана полако враћа.
„Имамо још много тога да урадимо“, рекао је Вучић наводећи да поред три јужне деонице недостаје још 80 километара како би просечна брзина воза била више од 100 километара на сат и како би Србија имала озбиљну железницу као и све друге европске земље.
Он је рекао да верује да ће са Русима бити потписано још уговора, наводећи да су се руске железнице показале као добра фирма, јер нису каснили.
„Честитам и њима и нашим предузећима, као и министарству Зоране Михајловић. Да наставимо да правимо нове уговоре, да читав Коридор 10 покријемо“, рекао је Вучић.
Додао је и да је део пруге Београд — Ваљево, од 77 километара, веома важна за јер ће повезивати са западним делом Србије, али и Црном Гором.
„Полако земљу која је била урушена почињемо да подижемо захваљујући стрпљењу, раду, марљивости и посвећености српских људи. Они знају да то не може преко ноћи, да можемо још више да радимо, али можемо то да урадимо“, рекао је Вучић.
Он је додао да Србија може да уреди пругу и плати боље возове без увећавања јавног дуга и да све то може да направи ако се ради, а не очекује да ће „нешто с неба да падне“.
Следеће године ће се одвајати новац и за уређење станичних зграда, рекао је Вучић и додао да ни то није проблем ако се дисциплиновано и одговорно троши новац грађана.
„Сигуран сам да ће људи у Србији полако живети боље, иако су увек незадовољни, а за разлику од других политичара добро знам како људи живе. Али људи који су сиромашни и те како знају да цене туђи рад и умеју да виде када ствари полако, али сигурно иду на боље. Полако ћемо из године у годину да ствари мењамо, биће све боље и лакше, живећете нешто лакше“, рекао је Вучић.
„Од вас тражим не да чекате да ствари падају с неба, јер вам то говоре лажови и преваранти, већ вас молим да радимо што више јер ћемо тако брже све ствари да завршавамо“, рекао је Вучић.
„Уверен сам да заједно можемо целу пругу, и Коридор 10 и Коридор 11, да уредимо и реконструишемо и уз помоћ наших руских пријатеља“, рекао је Вучић и додао да Србија измирује све своје обавезе и не дугује никоме ништа „јер не оставља дугове својој деци“.
Реконструисана пруга Врањска Бања — Ристовац на железничком Коридору 10, дуга 17,7 километара, а на тој деоници возови ће уместо досадашњих 50 моћи да иду и до 120 километара на сат.
Преузето је са https://rs.sputniknews.com
Пуштена у саобраћај обновљена пруга Врањска Бања – Ристовац
Реконструисана пруга Врањска Бања – Ристовац на железничком Коридору 10, дуга 17,7 километара, отворена је у присуству премијера Александра Вучића, а на тој деоници возови ће уместо досадашњих 50 моћи да иду и до 120 километара на сат.
Вредност радова на тој деоници је 10,5 милиона динара, а на том железничком правцу налазе се и друге две "јужне" деонице, чија се реконструкција такође финансира руским кредитом.
"Почели смо да враћамо поверење грађана у српске желенице и полако земљу која је била готово на коленима, почињемо да подижемо", изјавио је премијер Александар Вучић на отварању.
Та деоница ради се из руског кредита, а премијер се на свечаном отварању обратио на руском језику и поручио "руским пријатељима" да две земље могу да наставе још бољу и успешнију сарадњу.
Наводећи да су многи људи широм Србије изгубили поверење у желенице и да многи грађани 30 или 40 година нису ушли у воз, Вучић је рекао да се поверење грађана полако враћа.
"Имамо још много тога да урадимо", рекао је Вучић наводећи да поред три јужне деонице недостаје још 80 километара како би просечна бризна воза била 100 километара на сат и како би Србија имала железницу као и све друге европске земље.
Он је рекао да верује да ће са Русима бити потписано још уговора, наводећи да су се показали као добре фирме, јер нису каснили.
Додао је и да је део пруге Београд - Ваљево, од 77 километара, веома важна за јер ће повезивати са западним делом Србије, али и Црном Гором.
"Полако земљу која је била урушена почињемо да подижемо", рекао је Вучић.
Реконструисана пруга Врањска Бања – Ристовац на железничком Коридору 10, дуга 17,7 километара, а на тој деоници возови ће уместо досадашњих 50 моћи да иду и до 120 километара на сат. Главни извођач радова је "РЖД Интернешенел", док су домаћа предузећа била подизвођачи.
Отварању пруге у железничкој станици у Врању присуствовали су и потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, амбасадор Русије Александар Чепурин, генерални директор РЖД Интернешнел Сергеј Алексејевич Павлов, в. д. генералног директора Инфраструктуре железнице Србије Душан Гарибовић, као и први заменик директора огранка "РЖД Интернешенел" у Србији Масурбек Султанов.
На деоници Врањска Бања - Ристовац у потпуности су замењени доњи и горњи строј, уграђен је нови колосек на отвореној прузи и у станицама Врањска Бања и Врање.
Дуж пруге је решено одводњавање бетонским и земљаним каналима, док је у станицама урађен дренажни систем.
Такође, уграђене су нове скретнице, осам путних прелаза, системи за сигнализацију и телекомуникацију, а положени су нови каблови дуж целе трасе.
Пруга се налази на жележничком правцу Ниш – Прешево.
Радови на реконструкцији и модернизацији три "јужне" деонице, у укупној дужини од 46,5 километара на железничком Коридору 10, почели су 18. априла, а вредност радова је 30,4 милиона долара.
Друге две деонице су Бујановац – Букаревац, дужине 13,7 километара где су радови приведени крају и Винарци – Ђорђево, дужине 15 километара, где се комплетан завршетак радова очекује почетком маја.
"РЖД Интернешенел" је применио напредну руску технологију за полагање горњег строја, са побољшаним перформансама.
Подизвођачи су српске компаније "ЗГОП" Нови Сад, "Енергопројект нискоградња" Београд и "МБА Ратко Митровић" Београд.
Реконструкција три "северне" деонице је раније завршена - Сопот Космајски - Ковачевац 18 км, Мала Крсна – Велика Плана 29 километара и Рума – Голубинци 18 километара.
Руски кредит намењен модернизацији српских железница је вредан 800 милиона долара, а заједно са учешћем Србије пројекти су укупно вредни 940 милиона долара.
То су реконструкција шест деоница Коридора 10 укупне дужине 112 километара на сат, модернизација пруге Београд – Панчево и Стара Пазова – Нови Сад, обнова барске пруге од Ресника до Ваљева и набавка 27 нових руских дизелмоторних возова.
Преузето је са http://www.rts.rs/