Павлов: Од марта радови финансирани руским кредитом
Први радови на реконструкцији српских пруга који ће се финансирати руским кредитом од 800 милиона долара почеће у марту 2014. године, изјавио је данас Танјугу генерални директор компаније Руских државних железница "РЖД Интернешнал" Сергеј Павлов.
"Сада завршавамо све потребне преговоре и почетком следеће године ћемо организовати тендере и у марту би требало да започну радови", рекао је Павлов у музеју Железница Србије, где је обележено 30 година ликовног конкурса "Железница очима деце".
Павлов је нагласио да ће Руске државне железнице довести руску технологију и искуство, као и најбоље руске компаније које ће се бавити изградњом тунела и мостова. Према његовим речима, Руске државне железнице желе у Србији да се покажу у најбољем светлу. Павлов је рекао да је убеђен да ће учествовати доста српских компанија, пошто је реч о великим пројектима.
"У сарадњи са Железницама Србије немамо никакве проблеме, јер смо се добро припремили и имамо све одговарајуће дозволе за почетак радова", казао је Павлов.
Он је додао да је руска страна задовољна припремама за реализацију пројеката.
Генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић је рекао Танјугу да су Железнице Србије спремне да започну реализацију пројеката модернизације српских пруга средствима руског кредита већ почетком наредне године.
Вредност првог пројекта за пругу од Београда до Панчева је око 69 милиона евра, од чега ће 60 милиона евра бити обезбеђено руским кредитом, док ће остатак обезбедити Србија, рекао је Симоновић. Он је казао да Србија треба да обезбеди 15 одсто од вредности руског кредита.
"Грађевинска дозвола је добијена 3. октобра, а до краја године Железнице Србије из држава Србија треба да изврше уплату аванса од девет милиона евра, чиме ће се стећи услови за почетак читавог посла", навео је Симоновић.
Према његовим речима, руски партнери су већ започели активности на избору извођача радова на том пројекту. Реч је о деоници дугој 15 километара, чијом модернизацијом и електрификацијом ће бити повећана пропусна моћ пруге, а брзине возова ће се повећати на 120 километара на час, истакао је Симоновић.
Пројекат обухвата реконстуркцију постојећег колосека и изградњу и електрификацију новог односно другог колосека, али и уређење железничке инфраструктуре у станицама и на прузи између Панчевачког моста и Панчево главне, а то су Крњача, Овча, Панчевачки мост, Крњача мост и Себеш.
"До краја јануара предвиђено је и потписивање Анекса 2 уговора између Железница Србије и 'РЖД Интернешнала' за модернизацију шест деоница на Коридору 10, укупне дужине 112 километара", најавио је Симоновић.
Како је рекао, већ на пролеће наредне године почеће радови и на три деонице дуге 66 километара на железничком Коридору 10: Рума - Голубинци, Сопот Космајски - Ковачевац и Мала Крсна - Велика Плана. Он је казао да ће током 2014. године почети радови на још три деонице на Коридору 10, а то су Винарци - Ђорђево, Врањска Бања - Ристовац и Бујановац - Букаревац.
Око 80 одсто грађевинских материјала за те ремонте је већ набављено захваљујући кредиту Европске банке за обнову и развој, а половином овог месеца у Србију треба да стигну и шине.Руским кредитом биће финансирана и обнова пруге Београд - Бар кроз Србију, пруга Стара Пазова - Нови Сад на Коридору 10 и набавка нових дизел-моторних возова из Русије.
Извор: Танјуг