Обилазак радова на изградњи вијадукта "Чортановци"
© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZIC
Вучић и Боцан-Харченко обишли радове на изградњи вијадукта „Чортановци“
Председник Србије Александар Вучић и амбасадор Русије у Београду Александар Боцан-Харченко обишли су радове на изградњи вијадукта „Чортановци“ на железничкој деоници Стара Пазова-Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.
Тунел и вијадукт „Чортановци“ једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе.
Радове на модернизацији и изградњи двоколосечне пруге Стара Пазова-Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, изводи руска компанија „РЖД Интернешенел“, а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница.
Представници извођача радова упознали су председника са пројектом изградње вијадукта и тунела и напоменули да је терен где се гради вијадукт био веома захтеван, јер је тло било мочварно и било је потребно да се обезбеди.
Пренели су ми да је уграђено 1.450 шипова, дужине 30 метара, те да је урађена заштита од клизишта и да су радници савладали велике муке и успели да ураде посао.
Председник је на томе честитао и српским и руским радницима.
„Ово ће да промени изглед Србије“, констатовао је Вучић.
Ако је мост Врла симбол Грделице, вијадукт код Чортановаца биће симбол свеукупног напретка Србије, брзих пруга и можда најлепше место које може да се види, истакао је председник.
Са председником Вучићем, радове обилазе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко и председник Владе Војводине Игор Мировић.
Руски амбасадор Боцан-Харченко каже да је велика част што Русија учествује у овом пројекту и да су димензије пројекта „величанствене“.
„Величанствено градилиште које је и од европског значаја. И представници РЖД кажу да ће бити још више сарадње, а то показује да имамо безброј могућности“, навео је он.
Вијадукт ће бити дуг 2,9 километра и носиће га 59 стубова, од којих ће највиши имати 28 метара.
Поред вијадукта, граде се две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, дужине од по 1,2 километра.
Радови на изградњи вијадукта и тунела „Чортановци“ почели су 11. августа 2017. године.
Рок за завршетак радова је 52 месеца, а вредност посла је 337,6 милиона долара.
Када цела пруга буде завршена, према најавама, од Београда до Новог Сада стизаће се за 35 минута.
Председник Србије се интересовао и за пројекат изградње Јединственог диспечерског центар за управљање саобраћајем возова у Србији, који граде руски и српски железничари.
Председник Владе Војводине Игор Мировић рекао је у разговору са председником Србије, приликом обиласка радова на вијадукту „Чортановци“, да је у питању највећи пројекат овог типа у Војводини после изградње канала Дунав-Тиса-Дунав (ДТД), пре око 100 година.
Вучић је рекао да је веома задовољан како радови напредују и како ће пројекат изгледати када буде завршен и навео да ће се од центра Београда до центра Новог Сада стизати за 30 минута.
Председник је говорећи о томе колико ће ова пружна деоница растеретити саобраћај на путевима, указао и на трагичне билансе на српским путевима овог лета и замолио грађане да не возе брзо.
Иначе, како је рекао, док је био премијер Србије разговарао је са тадашњим премијером Хрватске Зораном Милановићем да се такав пројекат ради и према Хрватској, али је то Милановић одбио.
РЖД, извођач радова на реконструкцији пруге, напоменуо је председник, реномирана је фирма која има преко милион запослених.
Министарка грађевинарства Зорана Михајловић рекла је приликом обиласка да од времена Јосипа Броза Тита ова пруга није обнављана.
Вучић је обилазећи радове рекао и да ће се са Црном Гором разговарати о даљим пројектима на унапређењу железничке инфраструктуре, а поздрављајући се са радницима честитао им је на труду и залагању.
Извор: Спутњик