Нови диспечерски центар за боље везе с регионом
Руски Институт Ниас и Саобраћајни институт ЦИП потписали су данас уговор о пројектовању јединственог диспечерског центра за управљање железничким саобраћајем у Србији.
Уговор су у Влади Србије потписали заменик генералног директора руског Института Ниас Андреј Павлоскиј и генерални директора Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић, а присуствовали су потпредседница владе и министаркa грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоранa Михајловић, амбасадор Русије Александар Чепурин и први потпредседник Руских железница Александар Мишарин.
Према речима министарке Михајловић, у наредних годину и по до две моћи ћемо да управљамо комплетним железнички саобраћајем у Србији.
Како је навела на конференцији на медије, стари диспечерски центар у Србији постоји већ више од 30 година и технолошки је превазиђен, а нови је неопходан како бисмо имали модерне железнице које ће бити повезане с регионом.
Михајловић је додала да ће тек бити разматрани начини финансирања тог пројекта када буду познати сви технички детаљи.
Иначе, израда техничке документације коштаће 950.000 долара, Нови диспечерски центар у Београду био би изграђен, опремљен и оформљен уз помоћ Холдинга Руских железница, а процењена вредност изградње је око 20 милиона долара.
Диспечерски центар је један од четири пројекта предвиђених Меморандумом о стратешком партнерству између РЖД и Инфраструктуре железнице Србије, а који је потписан 27. октобра 2015. у Москви.
Након израде идејног пројекта диспечерског центра треба да се уради главни пројекат његово развоја у три фазе: прва за БГ чвор, друга за Коридор 10 и трећа за осталу железничку мрежу у Србији.
Михајловић је рекла да је Диспечерски центар важан и за координацију свих видова саобраћаја.
Она је захвалила Руским железницама истичући да ће њихово знање и искуство допринети модернизацији српских железница.
„Верујем да ће се сарадња наставити и у нарендом периоду”, рекла је Михајловић додајући да се већ разговра о новим пројектима, ка о што је на пример обнова целе барске пруге у Србији.
Она је навела да је пре две и по године просечка брзина возова била 40 до 50 км на сат, а на појединим деоницама и свега 15 км на сат.
Има заинтересованих инвеститора за Фрушкогорски коридор
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да има заинтересованих инвеститора за градњу Фрушкогорског коридора и да ће до краја године бити комплетирана пројектно-техничка документација.
Реч је о аутопуту Нови Сад - Рума са тунелом кроз Фрушку гору, укупне дужине 37 километара.
„Фрушкогорск коридор смо покренули пре годину и по дана. Део пројектно - техничке документације је готов, а други део ће бити готов до краја ове године”, рекла је Михајловић одговарајући на питање новинара.
Она истиче да се разговара и са потенцијалним инвеститорима о том пројекту.
„Било је заинтересованих, али још ситуација није таква да је то сигурно и не могу још да их представим”, казала је Михајловић додајући да су у буџету тог министарства издвојена средства за тај пројекат.
Предвиђено је да у другој фази тог пројекта аутопут буде продужен до Шапца и Лознице.